Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 26. august 2018

Opp ned, det er tingen!

På forsommeren sydde jeg denne superenkle kjolen! 
Den er i grov eksklusiv silke, og om det ikke ser ut sånn ved første øyekast, 
så ER dette redesign altså!
I 2007 var vi i bryllupet til kusine Hege og Kianoush i Wien, 
og familien lekte matchy-matchy. 
Jeg hadde sydd meg langt silkeskjørt 
og laget skinntopp av et skjørt fra Fretex. 
Men sidskjørt i silke blir dessverre ikke mye brukt...
Har siden 2007 snudd og vendt på skjørtet for å finne ny bruk, 
for fargen er lekker og stoffet er helt nydelig!
Svaret ble faktisk å snu det på hodet!
Jeg trengte bare ringe ut til båthals og forme litt til under ermene.
Og for at kjolen ikke skulle bli for trang rundt knærne,
ble det splitter og avrundede flak.
Resultatet er en stilren og enkel sak, 
som lett kan dresses opp og ned, som det heter.
Tror til og med den kan brukes over bukser utover høsten.

O sykkelstyre, o kjærlighet!

Foto: Ella







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin