Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

mandag 14. september 2015

Skjønne dager i Sandnessjøen!

Nå er det mandag,
 og jeg skal prøve å lande etter en fantastisk fin helg i Sandnessjøen!
Flotte folk, kreativitet i overflod og den vakreste natur!

Dette kaller jeg jobben min nå!
Føler meg så heldig, atte!

(Utropstegn i alle setningene, ikke bra, men sånn føles det.)


Ved foten av en av De Syv Søstre, Stortind 910 m.o.h. 
ligger Søvik og Alstadhaug Husflidslag.

Fredag kvelden startet med inspirasjonsforedrag.

Klar ferdig gå!

Vi var spente på om det ville komme særlig mange,
 for ute var det 23 grader, 
og inni byen fristet både krabbefestival, Albrigtsen og Hoel.
Men lokalet fyltes opp, og damene lot seg begeistre. 
Lydhørt publikum!


Kristin in action.
I redesign fra topp til tå, selvfølgelig


Etter vis-og-fortell-foredraget kom vi ut til en solnedgang som bare tok helt pusten fra meg!
Under ser dere Dønnamannen kose seg i speilblankt hav.


Lørdag og søndag holdt jeg redesignkurs, 
og det var full fart, masse kreativitet og latter


Bodil sydde om en kåpe fra 50-tallet. 
Nå mangler bare en ny heklet krave og mansjetter...

Av et gammelt pledd med stjernemønster ble det poncho.


Ruth og Elin lagde fine skjørt av gamle ola-bukser.


Anna sydde en stilig peplum-topp av olabukser til datteren sin! 


Lill samler på gamle forklær.Spreke stoffer og mønstre.
I helga ble de satt sammen til denne fargerike kreasjonen, 
som kler Lills sprudlende personlighet!


 Full kons! 
Alise henger over symaskina.
 Hun lagde puter til stua, kappeskjørt til datteren og en søt veske til seg selv! 
Den 9 år gamle datteren til Alise var også med, og ble bestevenn med symaskina!

May Britt og jeg diskuterer nye liv for den gamle spencer-kjolen.
 Tror det blir anorakk og handlenett!


 Søte Ruth var den beste guide, og tok meg med rundt til severdighetene!

Skulpturlandskap Nordland "Vindenes hus" av Sissel Tolaas
og mektige Helgelandsbrua


En tur til Petter Dass-museet ble det også. 
Museet og kirka var stengt, men det var et nydelig område å rusle rundt i. 


Inntrykk langs kaia i Sandnessjøen en lørdagskveld i september

Jeg sier det igjen; enn at jeg kalle dette for jobben min! Så takknemlig! 

Jeg kommer gjerne til et 
Husflidslag, 
Bygdekvinnelag, eller
Syklubb 
nær deg for samme opplegg!

Ta kontakt i kommentarfeltet eller send meg en mail:
 kristin_jorgen@hotmail.com



2 kommentarer:

  1. Dette var stas.
    Vi har storkost oss hele helga, søndagen gikk utrolig fort, skulle gjerne fortsatt ei uke til.... Så dette ga mersmak - det vil nok dukke opp mye flott made in Alstahaug framover!
    Dere som skal på kurs med Kristin i Mosjøen og på Træna - det er bare å begynne å glede seg!
    Bodil

    SvarSlett
  2. Gratulerer, Kristin, med "ny jobb". Gleder meg til å møtes i oktober. Evy

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin