Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 6. september 2015

Som å se Mamma på 70-tallet!

#
Det er ofte jeg finner ting på loppemarked som minner meg om barndommen og Mamma.
Det kan være kopper og kar,
men også mønster, farger og stoffer vekker til live minner.

Sist år fant jeg en stor-rutete kjøkkenduk i lys blå, syrin og hvit, 
og fikk straks ideen om å lage et sommerlig skjørt med 70-tallsdetaljer;
 lommer med kanting, knapper i front.
Ved hjelp av en lerretsrest, laget jeg også en romslig strandbag.
#


#
Juni stilte villig opp som modell, 
og med silkeskjerf i håret og kule tresko-sandaler,
 er det som å se Mamma fra da vi var små. 
Den frøkna er så lik farmoren sin!
#


#
Juni og Gro
Redesign-jentene sine det!
#


#
When I find things at  fleamarkets, 
I very often is reminded about my childhood.
 Patterns on mugs and plates,
 but also patterns and colors on fabrics take  me back to when I grew up. 

Last year I found this light blue, lilac and white tablecloth,
 and saw it right away as an A-line skirt with 70-ties details on pockets and buttoning.
 I also had enough fabric so I could make a beach bag.

Juni, my niece, is my model here, 
and styled with the silk scarf in her hair 
and vintage sandal/clogs,
 it is like seeing my Mum from the time when I was a little girl!
#


#


#


#
Far og datter!
Father and daughter!

Fotografert i Jorleifs urtehage
.#




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin