Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

lørdag 30. juni 2018

Redesign av gul kaftan

Kaftanen fra Fretex er endelig tatt i bruk!
I 2014 kjøpte jeg en fotsid gul kaftan på Fretex i Lillestrøm.
 Den hadde mange flotte detaljer; biser ved halsåpningen og på ermene,
 stofftrekte knapper og en genial enkelhet i fasongen! 
- - -
Riktig et flott funn!








Noen små endringer måtte til. 
Jeg syntes åpningen i halsen var veldig trang, 
men lurte lenge på hvordan jeg skulle løse det 
uten å ødelegge den fine knappestolpen. 
Løsningen ble å forme til en V-åpning og vri halslinningen ned langs V-en. 
Her ble det en del håndsøm og modellering. 
Dette var den største endringen. 
Ellers gjorde jeg kaftanen ganske mye korter og lagde splitter i sidesømmene. 

Ikke lett å finne en fin location!
 Vel,vel, jeg blir nok ingen toppmodell...

Inspirasjon
 Ingenting er lekrere enn gule kjoler mot solbrun hud!
 Kul gul dame og Gudrun Sjøden
 By Timo
- - -
Mange ganger er det bare små endringer som skal til
 for at et bruktfunn blir fullt brukbart.
Jeg hadde denne kreasjonen liggende så lenge 
fordi jeg ikke ville ødelegge den ved å ta forhastede avgjørelser. 
Tok den fram mange ganger, 
prøvde, funderte og la den bort til videre modning. 
Jeg er veldig fornøyd med det endelige resultater.
 Passformen er perfekt. 
Den er super å bruke både som tunika over bukse på jobb 
eller som strandkjole. 
Med pene sko og smykker til kunne jeg listet meg ut på sommerfest også...
- - -
Første gang i ny gul tunika: 
På vei til jobb, fredagsfølelse og bare en uke igjen til ferien!

Ella var tålmodig fotograf, takk kjære!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin