Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

tirsdag 3. juli 2018

Penselstrøk

Strike a pose!
Se på det vakre mønsteret!
Det er jo akkurat som om noen har prøvd fargene i akvarellskrinet sitt!
For det meste er det gamle brukte plagg jeg redesigner, 
men i dette tilfellet måtte jeg bare ha stoffet, selv om kjolen ikke satt så fint.
Jeg tenkte jeg ville finne en måte å få brukt dette vakre stoffet på.
Kjolen er kjøpt på Lindex for et par år siden.
Sånn er den altså i bruk nå. 
Det myke tunge stoffet inviterte til å lage en kjole i løs "sekkefasong"
Så, hvordan gå fra kjole med utskrådd skjørt 
og snøring i livet, til rett sekkefasong?
Sprettet toppen fra skjørtet og slapp ut all vidden.
Likte overdelen godt, 
med rynkingen ved skuldrene og den dype V-utringningen.
Snudde skjørtet opp ned
og rettet ut de buede linjene i skjørtet.
Sydde delene sammen.
Resultatet ble litt for kort for min smak, 
så jeg valgte å forlenge med en blågrønn stripe.
Stoffet er fra en av Mamma sine silkeskjorter.
Ett bilde til av kjolen...
Ett til...
Lover, dette er siste!

Artig photoshoot med Silje!

PS: Kan også brukes som tunika over bukser!
Her fra Nye Våler kirke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin