Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 2. desember 2018

Varme hender i vinter!


Hei! Trenger du litt inspirasjon til hjemmelagde julegaver?


Endelig har jeg kommet igang med å sy votter av gjenbruksmaterialer!
I flere år har jeg dratt med meg en prototype på kursene mine,
 og sett den ene kursdeltageren 
etter den andre, lage de nydeligste votter.

Men nå er det nye takter!

Først ut var en gammel klokkestreng fra det glade og oransje 70-tallet.









Neste var en brodert pute med rosemotiv.
 Problemet her var at bare motivet var brodert, men ikke bakgrunnen. 
Med litt hvitt restegarn og noen timers tålmodig korsstingsbrodering, 
var puta klar til å bli et par unike votter.










Så tok jeg en bringebærrød lammullsgenser etter mamma
 og et stripete ullskjerf og tovet dem litt i vaskemaskinen. 
Her fikk jeg laget mange par votter i forskjellige varianter. 
Og husk; mange ganger er vranga finere enn retta, 
og sømmene på genseren kan bli dekorativt mønster på vottene!




















2 kommentarer:

  1. Veldig fine. Hvor finner jeg mønster til dem?

    SvarSlett
  2. Takk! Mønsteret er en tilpasset versjon hentet fra ei redesign-bok noen hadde med på et kurs jeg holdt. Vi gjorde en del forandringer... Boka handlet om å redesigne ull, tror jeg. Sjekk på biblioteket! Eller se på bildene fra bloggen min, tegn av noen votter du har hjemme, og vipps har du ditt eget mønster... Lykke til!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin