Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

mandag 1. april 2013

GRØNLAND MØTER GLAM







Endelig, etter å ha strikket meg et utall gensere, 
gikk jeg igang med rundfelling ala Grønland.

Fargene er inspirert av frost og is, og jeg la til litt glam - sølvtråder!

Høsttur i Frognerparken 2011

Det er noen år siden jeg gikk igang med genseren, 
ideen var knallgod og det så så lekkert ut.
Resultatet ble en veldig fin genser, 
men den ble litt for kort både på ermene og nede.

Så den ble lagt i skapet til "modning"...








Redningen ble å strikke på ermene og nede på genseren med den mørke gråfargen.
Sydde også en sikk-sakk-rad i maskesting i grått for å "dra" mønsteret lenger ned.

2013

Endelig ferdig, er den blitt en dekorativ genser som passer like godt til olabukse som til skjørt!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Ser det er et gammelt innlegg men prøver likevell. :) Nydelig genser! Å jeg prøver meg til og med på et spm om du har mønster til denne ettersom jeg har en lillesøster som så fryktelig gjerne ønsker seg en grønnlandsgenser men eneste mønsteret jeg har klart å finne var i barnestørrelse. :/

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin