Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

torsdag 21. august 2014

Det Store Symesterskapet!

Jøje meg! Endelig er det offisielt!

Helt siden påske har jeg vært i en boble full av hemmelighetskremmerier, 
men i dag ble deltagerne i "Det Store Symesterskapet" lansert!


Av mange hundre søkere, valgte NRK Hordaland denne artige gjengen her! 
Ulike på alle sett, 
men med en felles pasjon for å sy og skape selv.

Her er det ingen bitching eller primadonna-nykker,
 bare masse liv, leven og feel-good-TV!
Jeg håper alle finner sin favoritt, 
for dette er folk som byr på seg selv!  




I tre sesonger har BBC sendt "Sewing Bee" til stor suksess i England,
 og NRK er den første TV-stasjonen som får lage sin variant. 
Serien har skapt en sy-bølge i England, 
og en periode var det vanskelig å få kjøpt seg symaskin, for alle var utsolgt!
En sy-nerds våte drøm...

Fremdeles er det meste hemmelig, 
og ikke engang kiling og lignende tortur 
skal få meg til å røpe hvem som vinner, eller andre juicy detaljer.

Det Store Symesterskapet ble spilt inn i løpet av to uker i juni. 
Vi bodde i vakre Bergen, og innspillingen foregikk i Oleana-fabrikken i Ytre Arna,
 et gammelt industristed med historikk i veggene og masse sjarme! 



Utsikten fra hotellsengen min; morgenstemning, og en og annen søvnløs natt...
Fløyen, selvfølgelig!


Så litt fra settet i Ytre Arna 


I løpet av denne tida møtte jeg ikke bare de sju herlige motstanderne mine, 
men hele teamet fra NRK Hordaland var det en ære å få jobbe sammen med. 
Folka hadde så mye omsorg og tålmodighet med oss amatører!






 Dette har vært en kjempeartig opplevelse, 
og mye sier meg at det er ikke over selv om episodene er ferdig spilt inn... 











2 kommentarer:

  1. Jeg følger symesterskapet, men er litt skuffet over det kreative nivået hos enkelte. Det er greit å sy perfekt, men hvem vil bruke en del av de gammelmodige klærne som en del av de kvinnelige og en av de mannlige deltagerne syr. Synd du gikk ut! Håper kreativiteten vinner til slutt ;)

    SvarSlett
  2. Sorry trodde du var den unge jenta på bildet.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin