Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

mandag 26. oktober 2015

Ny kjole i høstlige farger.

Det er noen farger som bare er så deilige, altså!


I dette prosjektet har jeg jobbet med tynne ullplagg i nettopp
 "deilig-paletten":
dyp brun, og dempede, litt skitne nyanser av rosa, orange, vinrød og aprikos.



Utgangspunktet her er 4 lamullsgensere og et langt brunt ullskjørt, 
noe fått (takk Zana og Anne Bergitte) og noe funnet på loppis/Fretex. 

Jeg har også lært meg å tre overlock-maskina selv nå...


Strimlet opp genserne på tvers av bolen for å få lange nok deler til skjørtet.


Rasende gøy med overlock!
Med mørk brun tråd i maskinen satte jeg strimlene sammen. 
Vranga ut fordi sømmene danner fine konturer mellom hver stripe.



Det brune skjørtet danner overdelen på kjolen.
Enkel kimonoform med omslagseffekt både foran og bak.



Ta-da!
Ferdig!
I en vakker bakgård i Gamle Oslo
 fant vi riktig stemning for denne høst- og vinterkjolen!


Fargene!!!


Omslagseffekten bak.


Kommer til å elske denne kjolen, 
for til nå er det bare gode minner knyttet til den.
Brukt en gang, og har allerede opplevd
 å ha møtt en dame på sykkel med kake formet som en hjerne, 
vært på middag med to herlige venninner fra barndommen 
med et par av deres flotte ungdommer 
og vært på konsert med Dameetagen!

Foto: Veslemøy og meg selv.


3 kommentarer:

  1. Takk for i går. Det var en fantastisk morsom og inspirerende kveld.
    Jeg har tillatt meg å skrive litt om det og har linka til sida di. Håper du synes det er ok.

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist! Veldig hyggelig kveld på Sundbytunet, og jeg synes det er veldig stas at du gir meg så god en attest på bloggen din! Fin blogg, forresten!

    SvarSlett
  3. Feiende flott kjole du har laget! :) Lekker fargesammensetning!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin