Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

torsdag 6. juli 2017

Denim, elsker det!

Etter å ha samlet en svær sekk med gamle olabukser og -skjorter,
 var det på tide å lage noe.
Og siden jeg ikke kan få nok av olaskjørt, ble det en ny variant av log cabin-skjørt.
Lagde fire kvadrater, to til et panel foran og to til et panel bak. 
Lagde så striper som gikk langs hele lengden av skjørtet til det ble bredt nok. 
Foran kamuflerte jeg stikklommer mellom to striper, 
de synes bare så vidt på grunn av stikningen som fester lommeposen.

Fant en fantastisk fin olabukse med hvitt paisley-mønster på ganske lys blå bunn.
Stoffet ble et naturlig blikkfang.
Etter mine svigerforeldre fant jeg en hel bunke stoffservietter
 med brodert S for Svendsen. 
Men de var misfarget, etter en litt uheldig vaskeepisode. 
Disse serviettene brukte jeg som underlag for log-cabin-rutene .
 Perfekte kvadrater!
Det ferdige skjørtet.
 Alltid greit å velge en klassisk fasong. 
Slik "varer" plagget lenger.

Kamuflerte stikklommer
Denim on denim

DENIMLOVE




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin