Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

onsdag 15. august 2018

Jumpsuit - nytt favorittplagg!


I lang tid har jeg ønsket meg en jumpsuit eller tre...
Så i vår hoppet jeg rett og slett i det!
Jeg samlet inspirasjon blant gamle mønster fra 70-tallet 
og fra dagens motebilde. 
Jeg har nemlig et fantastisk mønstrete stoff liggende,
 med blader, blomster og eksotiske fugler, som er ment å bli
«the jumpsuite»!
 Men før jeg tør sette saksa i det, måtte jeg teste ut mønsteret.
Jeg tegnet mønster av en passe vid bukse 
og fant toppen i et mønsterblad. 
Så gjorde jeg en del justeringer på mønsteret
 i forhold til krave, knepping og lommedetaljer. 

Jumpsuiten du ser her er kun en « prøvelapp»
Jumpsuiten har et snev av khaki- og safaristil  over seg. 
Litt sånn "Out of Africa"
Ikke ulik denne lekkerbisken jeg fant hos Mango.
 Da jeg var sånn 12-13 år arvet jeg en lignende 
fra noen slektninger i Holmestrand. 
Jeg syntes den var dødskul, 
og det var sorg i hjertet da jeg måtte innse 
at jeg til slutt hadde vokst ut av den!

Kuleste jumpsuite-mønsteret i by’n! 

"Prøvelappen" var klar til bruk til jeg reiste på tur 
med Skedsmo Kammerkor til Värmland i juni. 
Ikke visste jeg at vi skulle bo i en boble fra 70-tallet!
 Retro-jumpsuiten min sklei rett inn!
Endelig ble det jumpsuit på meg! 
Nöyd nu!
På veien til Sverige lurte jeg Silje
 til å kjøpe en jumpsuite også...
Her er vi på trappa til Folkets hus i Kärrbackstrand , 
-og 70-tallsbobla vår!

Etter ferien er det klart for å sy flere buksedresser.

Foto: Jorunn og Silje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin