Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

mandag 10. oktober 2011

Patchwork-skjørt i grå-sort

Ofte kommer jeg over uttrykk, farger, former osv.
som inspirerer meg.
Disse settes i inspirasjonsbøkene og får ligge til modning.
 Denne modningsprosessen kan ta fra minutter til år… Plutselig en dag dukker det opp en idé i meg som jeg kan spore tilbake til ett eller flere utklipp.
Det grå og sorte patchwork-skjørtet hadde disse grafisk sterke kreasjonene som utgangspunkt.

                                             
Ideen til å bruke den tradisjonelle log cabin-teknikken på en friere og skakk måte fikk jeg fra den amerikanske quilte-kunstneren Denyse Schmidt.
På midten av 90-tallet leste jeg en artikkel om henne i Martha Steward's Living Magazine. Hun kalte uttrykket "drunk in a log cabin", kult! For noen uker siden fikk jeg kontakt med henne via dette flotte internettet, og hun syntes skjørtene mine var morsomme!!! :-) HER kan du se mer av Denyse Schmidts vakre arbeider!




 Målet for meg er aldri å kopiere, men å la meg inspirere, slik at mine produkter blir mine.

 Et vinterskjørt med muligheter
for å bli både dresset opp og ned.

Teknikken er log cabin av tynne stoffer. Skakt og skjevt, men den avgrensede fargeskalaen holder det hele på plass. Det dempede sølvstoffet bringer litt glamour inn i hverdagen!

1 kommentar:

  1. Vakkert Kristin!
    Denne bloggen skal jeg jammen følge med på. Her er det mye inspirasjon å hente :)

    Tusen takk for en arbeidssom helg.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin