Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

tirsdag 18. oktober 2011

LOPPEMARKED; høstens vakreste eventyr!!!

Jeg simpelthen ELSKER loppemarkeder!!!
På grunn av plassmangel i heimen har jeg de siste årene vært ekstra streng mot meg selv, minimalt med handling.
Siden jeg ble korps-mamma og står på et av Østlandets beste loppemarkeder to ganger i året, er det å holde igjen en ren lidelse.
Men denne helga sprakk jeg totalt!!!
I pur barnslig glede, skal jeg nå dele mine funn med dere...
Masse flott broderi!

Deilige bomullstepper, et sjarmerende barnestoff
og de nydeligste kleshengere!

Det nasjonalromantiske hjørnet!
Bunadslivet passet meg på en prikk, så her blir det kanskje en hverdagsbunad etterhvert...
Skal bare koke ferdig grøten først :-)

To klassikere fant veien hjem til meg.

Min generøse venninne Anita solgte finlopper på kjøkkenavdelingen.
Hun fant ti vakre glass,
og de fikk jeg i en litt forsinket bursdagsgave!
Tusen takk!

Legg merke til det vakre eikebladsmotivet!

Noen lekre kakeasjetter finner sin plass
 sammen med resten av samlingen...

Souvernirskjerf for en preppy look!

Fire varianter i den deiligste silke.

Se hva jeg fant!
De nydeligste tekstiler fra Indonesia.
Nok til en sommerkjole,
eller hva med et iøyefallende for i en kåpe...

Sist, men ikke minst: skinndressen fra 80- eller 90-tallet!
Her er det massevis av muligheter for redesign!

Den røde skinnjakka var jeg veldig heldig med. Ikke alle jakker fra den tida var så enkle i snittet.
Dette kan bli en lekker skinn-t-skjorte
 med noen typiske Kristin-detaljer.

PS
Lurer du på hva som er Østlandets beste loppemarked?
Skedsmo Skolekorps sitt, selvfølgelig!
Kjempeinnsats fra foreldre og musikanter resulterte i nesten 300 000 kr som skal omsettes til masse positiv aktivitet for barn og unge, og korpsmusikk på 17.mai!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin