Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

lørdag 22. oktober 2011

Pasjon for vesker#2 Grønne vesker!

En gang hadde jeg et skinnskjørt fra H&M.
Deilig flaskegrønn farge og med spennende preget mønster.
...men siden det ikke ble brukt, måtte det gå gjennom en kraftig redesign-runde.

Her er resultatet:

En stram baguette-veske til festlig bruk!
Selskapsveske med fargerik beltespenne til dekor

Denne svinser Mona rundt med i Trondheim

Mesteparten av skjørtet gikk med til denne store skulderveska
Den har vært MYE brukt de siste tre årene, en kjær hverdagsveske!

Jeg er typen som skifter veske etter antrekk, og da er det fort gjort å stadig være på leting etter disse små nødvendighetene som inngår i en kvinnes veske:
leppestift, hodepinetabeletter, pastiller, et "i-tilfelle-bind" osv.
For å unngå dette, laget jeg en liten pung tiltenkt disse tingene.
 En pung som kjapt kan flyttes fra veske til veske!
Smart !?



 
Teknikken begynner å bli velkjent for faste lesere: hulling rundt delene , så hekling og sammenføying. For å få så mange vesker ut av ett skjørt er absolutt alt brukt. Skjørtets form og dekor ble bestemmende for alle veskenes fasong. Linningen danner hanken på den store vesken, mens jeg heklet en strimmel og kledte utenpå en plastslange til hank på Monas veske.
Vakre beltespenner og gamle smykker er fine å dekorere vesker med! 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin