Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

mandag 22. desember 2014

FINALE!


Tenk det, jeg kom til finalen!
Nå hadde vi vært i Bergen i 2 uker, laaaange innspillingsdager hver dag, 
og vi var rimelig slitne der vi stod og latet som vi hadde sovet godt og var fulle av energi...
Men vi var i finalen!
Walter, Anne , Kristin

Vi var de siste tre som stod igjen. 
Mange hundre søkte,
 mange av dem ble intervjuet en gang,
 25 kom på andregangs-intervju i Bergen,
 og 8 ble plukket ut til TV-serien.
En etter en måtte de pakke sysakene og reise hjem, 
og nå stod vi der topp tre!

Absolutt en seier i seg selv!

De siste kreftene skulle brukes på blondeskjørt, Felleskjøpet-dress og lang selskapskjole

Første utfordring: sy et skjørt i lekre blonder.
Grei skuring.
 Så litt redesign: en Felleskjøpet-dress skulle bli en feminin topp!

Dag 2 og aller siste oppgave!

Dette ble en veldig emosjonell dag,
Da min gode venninne og tidligere kollega Kari Cecilie plutselig stod i døra, 
må jeg innrømme at det falt en tåre!
Kunne ikke fått en bedre jente å sy kjolen min til!
¤
Jeg hadde forberedt en klassisk selskapskjole i sjøgrønn sateng, 
med noen intrikate detaljer foran og havfrueslep bak.
Som skapt for den røde løperen,
som skapt for en finale...


 Hun plasserte "tvinsa" hos mor og far,
Tony ante fred og ingen fare,
og i største hemmelighet reiste hun til Bergen!!!
Nydelige Kari Cecilie!
¤¤¤
And the winner is:
ANNE! 
Lykke til med sying i vanskelige stoffer i kjøkkenkroken din!
Jeg ringer deg når jeg skal sette meg inn i hvordan mitt nye vidunder,
 overlock-maskinen, virker!

 Farvel min lille sykrok! 
Heiagjengen (Ståle og Ella) var gode å ha.
Oppbyggende preppe-samtaler på telefon hver kveld!
 Polka-dots!
 Alt dette ble produsert på bare to uker! 
Fantastisk! 
NRK og Cappelen Damm kommer med bok om "Det store symesterskapet" i januar,
 her blir mye presentert med flotte bilder og syveiledninger.


Nå står den fine plassen på kaien tom og bare venter på deg!
Her drakk vi kaffe og ble intervjuet både tidlig og sent!
Det blir ny runde av "Det store symesterkapet" i 2015,
 meld deg på! 
Du finner informasjon på nrk.no/delta
¤¤¤
Til slutt:
 Tusen takk alle sammen som har fulgt oss denne høsten!
Det har vært helt overveldende respons
 og bare masse, masse positive tilbakemeldinger!
Juleklem fra Kristin.

2 kommentarer:

  1. Bra jobba! Jeg er imponert.

    Hilsen Merete på Averøya

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merete! Takk for koselige tilbakemeldinger! Dette har vært en helt spesiell opplevelse, og det er så fint å merke at programmet har engasjert og fått folk til å ville sy selv! Kristin
      PS: Vi må snakke sammen om muligheten for et redesign-kurs på Averøya en gang...

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin