Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 20. september 2015

Foulard-love!

FOULARD

Smak på ordet...
Snor seg like mykt rundt i munnen som et silkeskjerf om din hals.

Og det er jo nettopp det det betyr, silkeskjerf!

Nå er loppemarkedtida over oss igjen, 
og her er et hett tips om en av de tingene 
du bør være på utkikk etter
 i din jakt på godbitene:

SILKESKJERF

Silkeskjerf og små  og store tørklær er det alltid lett å finne på loppis og bruktbutikker. 
Mønstrene er intrikate, stilige, klassiske, ville, diskrete, osv.
Og jeg kan sjelden gå fra dem...
Resultatet er at jeg har en stor bag fylt av silkeskjerf .


JEG ER EI EKTE SKJERFDAME!

Surrer tørklær om halsen de fleste dagene i året.
Og skjerfene skal helst være store.
Problemet med de fine tørklærne fra loppis er at de ofte er så små!

Redesigneren lar det modne...
samle, samle, samle
tenke, tenke, tenke



Ideen om å sy flere skjerf sammen for å lage et sjal kom rekende.
4 skjerf, sydd sammen til et kvadrat og brettet på diagonalen.

Men sjal er egentlig ikke min greie.


Hva med å lage ett langt skjerf av
3-4 tørklær brettet diagonalt?

FOULARD À LA KRISTINS RØDE TRÅD

Grupperte skjerfene sammen etter mønster, farger og størrelse
Resultatet ble lange doble skjerf med spisse ender.
Frodige, varme og lette å dandere.

Disse fine skjerfene lagde jeg forleden formiddag:


Klassisk à la Hermes


Nok skjerf til mer "Hermes" 



Høstlige nyanser og paisley-mønster


Designer's own, som det heter.
Fire tørklær ble til et helt nydelig langskjerf!
Varmt, lune høstfarger og i herlig mønster-mix 


Til slutt en samling silkeskjerf i isblå nyanser.
Feminin slufse i halsen!


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin