Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

fredag 4. september 2015

Fra sengeteppe til skjørt!

#
Mamma lagde et nydelig sengeteppe til Ståle og meg for mange år siden. 

Teppet var alt for stort, så jeg tok av en bred strimmel på hver side. 
Lenge visste jeg ikke hva jeg skulle bruke disse delene til. 
Sydde de etter en stund sammen til en lang løper, 
men den kom liksom aldri på bordet...

Etter en veldig hyggelig kursrunde på Mai-senteret i Lørenskog i vår,
 der en av kursdeltagerne laget et sprekt skjørt av et log cabin teppe, 
fikk jeg ideen!

Kanskje jeg kunne gjøre noe lignende av det jeg hadde liggende.

Slik kverner ideene rundt i en redesigners hode.
Fram fra glemselen ble teppedelene hentet fram, og jammen passet de til et skjørt!
#
#
Many years ago, my Mum made us a beautiful log cabin bed cover.
It was way too big for our bed, so I cut off quite a bit on both sides. 
For a while I thought I could use it as a table runner, 
but it did not really work as I wanted.

After one of my workshop students made herself
 a skirt out of a log cabin wall hanging, the idea came to me. 

This is how a redesigner's mind works:
 you see something, 
and it reminds you of things you have hidden at home,
and all of a sudden a new idea is born!
#

Nydelige naturmaterialer, lin, silke og bomull
Nøytrale toner rammet inn av flott kongeblå lin
#
Only the best of materials: linen, silk and cotton
Neutrals and royal blue




Chic work wear!?


Javel, ja...


Her er jeg med min kjære venninne og kollega Zana.
Det er hun som har tatt bildene, foruten dette,
 som en tilfeldig forbipasserene fikk æren av å ta!

Me and my dear friend and co worker Zana.
She took the photos.

Thanks for a nice lunch break, dear!

2 kommentarer:

  1. Så artig form av gjenbruk. Log-cabin-teknikken er jammen anvendelig;) Morsomt å finne bloggen din. Du er veldig flink å sy!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Edny!
    Hyggelig å kunne inspirere, kom gjerne innom bloggen flere ganger!
    Kristin

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin