Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 11. september 2016

Fargerik mønstermix i høst!

I de siste par ukene har jeg jobbet med å lage en ny veske.
Utfallet har vært usikkert, da jeg driver på og leker meg med nye former.
Her er resultatet og bilder fra veien dit!
Kledd og utstyrt for høsten!
Ny kjøpe-kjole, men med redesignet tilbehør.
Det lange skjerfe-skjerfet og ravsmykket matcher supert
 både kjolen og den nye veska!
Utgangspunktet for denne veska var et kjolekjøp fra i sommer.
Den lange stripete kjolen fanget blikket mitt på H&M i Arendal.
Fant garn i fargene fra kjolen og begynte å lage skinntrekanter.
Her et bilde fra den første utprøvingen.
Garn:
Mørk gammelrosa er Alpakka silke Sandnes Garn
Gult tynt ullgarn fra restekurven, tror det er PT2...
Ellers Tynn Merino fra Sandnes Garn
Alle trekantene (24 stykker) ble samlet til en stor sekskant, og danner fronten på veska.
En stor sekskant i lær ble baksiden.
Et rektangel og to trekanter skal gi veska volum.
Og til slutt to strimler til hanker.
For- og baksiden og bunnen er stivet opp med et lag plast og foret med kraftig bomullstwill.
Hankene festet jeg med maskin til for- og bakstykket før jeg begynte å sette delene sammen.
Detalj av hankenes feste.
Den ferdige veska!




7 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Lekkert! Veska er rå! 👍😚

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nina!
      Leker meg med nye måter å bruke 100 skinnjakker på!!!
      Klem Kristin

      Slett
  3. Virkelig kreativt! DU er flink med farger!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Guri!
      Jeg elsker farger, og er stadig på jakt etter nye spennende kombinasjoner!
      Kristin

      Slett
  4. Fantastisk veska har du laget. Jeg liker :-))) Kjempeflott mønsteret og fargene.
    Takk for vakker bilder... ha god søndag fortsatt. Vi har solen her, super dag utenfør.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Viola! Jeg liker vesken veldig godt, nå må jeg bare huske på å bruke den... :-)
      Kristin

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin