Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

fredag 6. april 2018

Kjole av garn fra hele verden! Nr 2

Det har jammen vært en vinter i strikkingens tegn!
Da jeg var ferdig med den grønne stripegenseren, 
tenkte jeg det var lurt å lage en til med det samme, 
så jeg kunne finpusse noen små detaljer 
og notere meg oppskriften.
Kjøpte mer garn fra Manos del Uruguay, 
denne gangen i nattlige mørke toner. 
For å understreke det nattlige,
 kjøpte jeg Babyull fra Sandnes Garn i mørk marine.
 I garnlageret mitt har jeg er kjempesnelle 
med det tynneste tynneste bouclègarn fra Italia, 
i samme mørkeblå farge.
La babyull og bouclè sammen.  

Med bare disse to nyansene sammen, 
ville kjolen blitt veldig tung og mørk.
Jeg måtte finne på noe... 
Kjolemønsteret inviterer til å bruke restegarn i striper. 
Og er det noe jeg har mye av, så er det restegarn.
Mesteparten av det jeg brukte er Finullgarn fra Rauma Ullvarefabrikk.

Dypykk; blåturkis
Så litt krydder: tomatrød
Konsentrerte stripene på bærestykket og ermene 
og dro på med masse rødt på mansjetter og hals, 
pluss en bred rød kant nede for å gi avslutningen litt tyngde.

Gøy å lage en ny variant av et mønster med en gang, 
og se at fargevalg og fargefordeling gir så ulikt resultat!

Ella har tatt bilder, 
og
Stephen West sine kreasjoner inspirerte meg til denne kjolen. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin