Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 4. mars 2018

Eventyrlig skogsmotiv!


Er det noen av dere som har sett slike veggtepper?
Du så det kanskje på veggen hos en gammel slektning, eller på ei hytte.
---
Jeg har fundert mange ganger på hva jeg skulle redesigne dette om til.
Nydelige dempede farger, og et vakkert motiv!
 Jeg hadde ikke lyst til å klippe det istykker. 
Det var stort nok til et omslagsskjørt, men for stort til å sy veske av.
Til slutt endte jeg med å sy meg en frakk.

Inspirasjon til frakken er denne
hvite fra Marina Rinaldi og i grått fra Isabel Marant.

Mønsteret er fra Burda
Enkle linjer og stor krave
Først prøvde jeg å kombinere skogslandskapet 
med et landskapsstoff i lin fra Marimekko. 
Men det ble et for urolig uttrykk, 
og jeg var redd for at det gamle fine motivet ville druknet i alt mønsteret. 

Dette vakre Marimekko-stoffet får jeg finne på noe moro med senere...
I stofflageret mitt hadde jeg liggende to grå stoffer 
som fungerte godt med de gråblå nyansene i landskapet
 Et ullstoff til å bruke på frakke-kroppen, 
og baby-corden til bruk på krage og mansjetter. 
Fant også noe perlegarn i skuffen for å ta inn litt av 
de brunlige nyansene fra hjortenes pels. 

Kragen er ferdig klippet og her er starten på broderingen.
 Valgte enkle tråklesting for å gjenskape noe av det litt 
røffe uttrykket fra skogsmotivet. 
La inn litt mosegrønt underveis også...
Kragedama...
Fine detaljer.


En minimalistisk frakk, selv med eventyrmotiv og broderte mansjetter og krage.
Foto: Ella

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin