Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

onsdag 14. mars 2018

Kjole av garn fra hele verden! nr.1

Her er resultatet av en vill idè jeg fikk...
Kjøpte det vakre Rowan-garnet av silke og merinoull,
 bare fordi det hadde så utrolig saftig farge!
Lot det ligge et halvt års tid i påvente av en god idè 
og et garn som kunne bli en perfekt match.
Hos den koselige garnbutikken Lille Lotte i Lillestrøm, 
fant jeg det spraglete garnet fra Manos del Uruguay. 
Hvitt i bunn og med alle mulige kule fargeflekker her og der.
 Mot slutten av strikkeprosessen 
fant jeg ut at jeg trengte et siste lille krydder.
Sureste, sureste limegrønt fra Raumagarn, ble perfekt!!!
INSPIRASJON
Stephen West er navnet på denne heftige moroklumpen her. 
Rockestjerne i strikkeverdenen!
En detalj fra dette plagget 
var nok til å sette igang min egen kreative prosess:
 DEN SKRÅ LINJA NEDOVER FORSTYKKET
STRIKKE STRIKKE
Jeg startet i skulderhøyde og strikket meg nedover. 
Med en plan i hodet og med massevis av prøvinger underveis, 
tok det form. 
Måtte bare rekke opp et erme...
Selv om fargene er ganske så ville, 
ville jeg at detaljene i plagget skulle være stramme og grafiske.
 Jeg ønsket at grenmønsteret som dannes 
av økinger og fellinger skulle spille hovedrollen.

Mot slutten av strikkeprosjektet trengte jeg å bryte med en ny farge. 
Var innom jeansblå, men det ble for straight. 
Landet på limegrønt.
Saftige striper på ermene og nederst. 
Og så plukket jeg opp masker der jeg startet 
og strikket en stripete hals oppover.
Garn fra Uruguay, England og Norge
Ikke vær redd for farger!
Dekorativ felling oppå ermet, 
og morsom skrålinje som gir plagget A-form og pønt!
 Kjempekvinnen som rekker helt opp i skyene!!!

Foto: Ella 

PS: Sjekk ut Stephen West HER !











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin