Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

onsdag 7. mars 2018

Poncho? Genser? Poncher? Gencho?

Kjært barn har mange navn, 
men hvem passer på kreasjonene som ikke har noe navn ennå!
Her et eksempel.
I november tok jeg fram et knallblått 
halvferdig miniskjørt jeg hadde gitt opp. 
Tenkte være flink å ta fatt i en UFO,
 og få det ferdig. 
Men så kom jeg på hvorfor det ble lagt vekk, 
det appellerte rett og slett ikke til meg lenger.

-Synd å rekke opp all denne strikkinga, tenkte redesigneren i meg!
Snudde og vendte på strikkketøyet,
 bokstavlig talt; 
snudde det opp ned og trakk det over hodet, 
og vipps:

En fantastisk 
skulpturell krage!

Herlig!
Den store kragen inviterte til en stor bord, 
men samtidig avbalansert i fargene. 
Det knallblå kledde en mørk nattblå, 
og i restegarnet mitt fant jeg et par ekstra nyanser 
for å ha nok til mønsteret.
Mønsteret ja... 
De dukker opp på de underligste plasser. 
Denne gangen fant jeg dette mønsteret 
på en krakk i huset hennes Kristin på Lervågen.

 Teknikken er mønsterstrikk og rillestrikk i skjønn forening.
Resultatet er mye tekstur gjennom hele plagget, 
vertikal stripeeffekt og riller på tvers.
Poncho?
Genser?
Poncher?!
Gencho?!!

Garn: 
Kragen er PT Panda og Tumi fra Raumagarn,
 "kroppen" er i Peer Gynt fra Sandnes Garn,
pluss restegarn av ukjent opphav i mønsterborden.

Foto: Ella



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin